Bankowość

Masz kredyt, gdy nagle tracisz pracę. Co robić?

Zdecydowałeś się na zakup mieszkania, ale musiałeś wziąć kredyt? To najczęstsza praktyka wśród kupujących własne cztery kąty. Jednak tuż po podpisaniu dokumentów, tracisz pracę. Co dalej?

 Nie wszystko da się w życiu przewidzieć. Utrata pracy to jedna z tych sytuacji, której najbardziej się obawiamy, gdyż burzy spokój i poczucie bezpieczeństwa. Wywołuje lawinę negatywnych emocji – złość, strach, rozgoryczenie, ale także powoduje odczuwalne zmiany w budżecie. Największe wtedy, gdy mamy zobowiązania finansowe – np. co miesiąc musi spłacić ratę kredytu.

Jeśli zaś nie czujesz się w swojej firmie pewnie – np. dostrzegasz gorszą kondycję finansową firmy lub podejrzewasz, że Twoje usługi nie będą długo potrzebne – zastanów się, czy powinieneś podejmować się takiego zobowiązania. Ważna jest też sytuacja finansowa naszego partnera czy partnerki.

Aby uniknąć kłopotów w spłacaniu zobowiązania kredytowego, warto już wcześniej podjąć odpowiednie działania. Zanim zdecydowałeś się na kredyt, od razu ubezpiecz się na przyszłość. Jeśli nawet uznasz, że prawdopodobieństwo utraty pracy jest niskie, warto rozważyć wykupienie ubezpieczenia od utraty pracy. Zwykle banki mogą wtedy wliczyć opłatę za to ubezpieczenie do kwoty kredytu. W przypadku utraty pracy, ubezpieczyciel opłaci raty nawet przez kilkanaście miesięcy.

Warto też pamiętać, że wykupienie ubezpieczenia po zawarciu umowy kredytu przeważnie nie jest możliwe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *